Sabiha Gökçen Havalimanı’na Yeni Terminal Entegrasyonu

Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı Haluk Görgün, Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nın yolcu kapasitesini 47 milyona çıkaracak olan “Terminal 2-Terminal 1 Entegrasyon Projesi” çalışmalarını yerinde inceledi.

Savunma Sanayii Başkanlığı iştiraki Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı Meydan Otoritesi HEAŞ’tan yapılan açıklamaya göre, HEAŞ ile terminal işletmecisi ISG iş birliğinde gerçekleştirilen projenin yapım çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor.

Çalışmaları yakından takip eden Görgün, proje inşaat alanında incelemelerde bulunarak, HEAŞ Genel Müdürü Faruk Kacır ve ISG Teknik Hizmetler Direktörü Levent Çelik’ten proje hakkında detaylı bilgi aldı.

İncelemelerde bulunan heyette, HEAŞ Yönetim Kurulu Başkan Vekili Fatih Çakmak, HEAŞ Yönetim Kurulu Üyesi Tufan Atiktürk, ISG Stratejik Planlama ve Hazine Yönetimi Direktörü Kerem Maybek ile Savunma Sanayii Başkanlığı, HEAŞ ve ISG yöneticileri yer aldı.

Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı Haluk Görgün’ün “Terminal 2-Terminal 1 Entegrasyon Projesi” saha incelemesi, Savunma Sanayii Başkanlığı’nın Next Sosyal hesabından da paylaşıldı. Paylaşımda şu ifadelere yer verildi:

“Başkanımız Prof. Dr. Haluk Görgün, Sabiha Gökçen Havalimanı Terminal 2–Terminal 1 Entegrasyon Projesi kapsamında devam eden çalışmaları yerinde inceledi.?Sunum ve saha incelemesine HEAŞ ve ISG üst yönetimi de iştirak etti.?Modern altyapı, yüksek koordinasyon ve stratejik planlama ile Türkiye’nin ulaşım gücünü ileri taşıyacak projelere destek vermeye devam ediyoruz.”

Sabiha Gökçen Havalimanı büyümeye devam ediyor

Havalimanının ilk terminali olan 24 bin metrekarelik Terminal 1 ile mevcutta kullanılan 238 bin 600 metrekarelik Terminal 2, 240 metre uzunluğundaki köprü vasıtasıyla birbirine bağlanacak. Entegrasyon tamamlandığında Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nın terminal büyüklüğü 265 bin metrekareye ulaşacak. Her iki terminali birbirine bağlayacak olan köprünün çelik montajları ise tamamlandı.

Yenileme çalışmaları devam eden Terminal 1’in, yaklaşık 4 milyon yolcuya hizmet vermesi sağlanacak. Böylelikle Sabiha Gökçen Havalimanı’nın ilk terminali T1 ve mevcut terminal T2’nin yıllık yolcu kapasitesi toplamda 47 milyona ulaşacak.

Yenileme ve güçlendirme çalışmalarının devam ettiği Terminal 1’de, holistik otopark projesiyle havalimanı çevresindeki trafik yükü hafifletilecek. Terminal 2 önündeki otopark, 4 bin 517 araç kapasitesinden 5 bin 543 araca çıkarılacak. 607 araç kapasitesine sahip Terminal 1 otoparkı ise 1029 araç kapasitesine çıkarılacak. Böylece havalimanı otopark kapasitesi toplam 6 bin 752 araca yükselmiş olacak.

Çalışmaların 7/24 devam ettiği Terminal 2-Terminal 1 Entegrasyon Projesi’yle Sabiha Gökçen Havalimanı, yolcularına daha hızlı, daha güçlü ve daha konforlu hizmet sunacak.

Related Posts

Altının gramı güne yükselişle başladı! İşte altında günün ilk rakamı (12 Ağustos 2025)

Dün ons fiyatındaki düşüşe paralel değer kaybeden altının gram fiyatı günü önceki kapanışın yüzde 1,9 altında 4 bin 358 liradan tamamlamıştı. Altının gram fiyatı, saat 09.25 itibarıyla önceki kapanışa göre yüzde 0,5 artışla 4 bin 378 lira seviyesinde …

Cari açık beklentiyi aştı: Haziranda 2 milyar dolar oldu

Cari açık beklentiyi aştı: Haziranda 2 milyar dolar oldu

Türkiye’den dünyaya taşımacılık yapan dev firma konkordato ilan etti

Türkiye’den dünya pazarına ürün taşıyan ve paketleme sektörünün önde gelen firmalarından Kurtuluş Paketleme, konkordato ilan etti.

Altın daha fazla düşecek mi?

Altın fiyatları geçtiğimiz haftaları yukarı yönlü götürdü. Yaşanan küresel gerilimler, veri beklentisi gibi belirsizlik atmosferinde altın yeniden güvenli liman konumunu teyit etti. Yatırımcılar yine altına yöneldi. Artan talep altın fiyatlarını …

Yarım milyondan fazla BT uzmanı çalıştıran şirket tarihinin en büyük işten çıkarma dalgasını yaşıyor

Hindistan’daki işten çıkarma dalgaları zaten kırılgan olan işgücü piyasasına daha fazla yük bindiriyor. İstatistik Bakanlığının verilerine göre, kentsel alanlarda işsizlik haziran ayında yüzde 7,1’e yükselirken, genç işsizliği (15-29 yaş) neredeyse …

Otomotivde yedek parça krizi

Türkiye’de yaşanan ekonomik kriz öyle bir hale geldi ki bir ev parası verip alınan araçta bile mağduriyetler yaşanabiliyor ve bu kadar para ödeyen vatandaş bile karşısında muhattap bulamayabiliyor.